torsdag 16 april 2009

15dagar kvar

Om 15 dagar börjar det som jag väntat på en hel vinter. Den senaste månaden har mycket hänt. Snön har smält och jag har tillbringat en del tid i garaget. För att göra en lång historia kort så har följande åtgärdats.

-Ventilkontroll och justering genomförd. (Vilket jag gjorde med ett tum-mått som jag trodde var i mm) Detta medförde ett flertal omshimsningar innan jag förstod vad som var på tok. Jag hade inte behövt göra nått utan bara skruva tillbaka ventilkåpan och glömma det. Nu blev det några extra kvällar i garaget.

-Nya original bromsskivor monterade.
-Nya SBS DC bromsbelägg
-Renovering av bromsoken
-Kedjan kapad och uppsmord (bakad i ugn)
-Nytt 45 kuggs bakdrev
-Nya siffror "ett" var upptaget i år så nu åker jag med "två"

En ny detalj för i år är också att jag lyckats leta fram hur man ställer in shift lighten. Varvstoppet går i vid 13.000rpm så jag har programerat in den på 10.000 så man hinner växla strax bakom max vridmoment.
Slut

Inga kommentarer: