lördag 3 april 2010

Många timmar senare


Nu har jag spenderat många timmar i garaget sen sist. Skillnaden ser inte så stor ut då kåp set satt där sen innan. Men det har bockats plåtar och borrats hål fixats och justerats. Laptimer med GPS har installerats som även kopplas till cykelns eget batteri så man slipper byta hela tiden. För att få plats med den fick jag ta bort tändningslåset och byta ut den mot en liten on/off knapp som monteras vid instrumenten istället. Har även monterat motorskydd och krachpuckar från RG. Statistiken de 3 senaste säsongerna säjer ju att jag ska ner i backen 3 ggr i sommar så dessa prylar kommer nog spara en del arbete och pengar.


Även nytt avgassystem är installerat. Leo Vince SBK.


Det som saknas nu är:

Power commander
Quick shifter
Luftkanaler

Dessa grejor kommer efter helgen. Å sen är hojen klar.

4 kommentarer:

Peter sa...

Trevligt. Önskar att jag hade ett eget garage så att jag också kunde meka. Hur mycket ger en power commander på ett ungefär?

Jonas sa...

Det är svårt att säja. Jag behöver en PC av följande anledning.

Slip-on
KN luftfilter
IRC-en el grej som tar bort begränsningen på usa hojar

detta tillsammans gör att man behöver mappa om med en PC.

Som mest kan man nog hoppas på +10-15hk med detta. Med tanke på IRC uppdateringen. Utan IRC max 10hk. Gissar jag.

Peter sa...

Har varit lite sugen på en sådan (har både slip-on och KN luftfilter), men för min del så hade det nog varit som att kasta pärlor åt svinen...

Himla fint bygge i alla fall!

Anonym sa...

Smooth like a criminal...